Vilkår og betingelser
Innledning
På GLIM er det trygt og enkelt å handle. Vi tilbyr rask levering. Moms er inkludert i alle priser. Under ser du våre fullstendige kjøpsvilkår.
For varer som er kjøpt og utsendt fra nettbutikken:Selger er: GLIM AS
Nettbutikk-virksomheten til www.glimsmile.no drives av: GLIM AS
Adresse: GLIM AS, Mosseveien 60A, 1640 Råde, Norge. Organisasjonsnummer 833482432
Vilkår og betingelser for abonnement finner du videre nedover på siden.
Angrerett
Ifølge angrerettloven har kunden 14 dagers angrerett. Dette innebærer at du har rett til å angre kjøpet ditt ved å informere dette til GLIM innen 14 dager fra den dagen du, eller en annen part, har tatt imot den bestilte varen (angrefristen). Varen må returneres i samme stand som ved mottakelsen. Dvs. i original og uskadet emballasje og i ubrukt stand.
Tannbleking / Kosmetikk er å anse som hygienevarer, (ref. angrettsloven §22 g), og er ikke egnet for retur dersom forseglingen er blitt brutt etter levering. Det gjøres kun unntak for denne regelen ved varer som er utgått på dato og/eller ved mangel på varen.
Hvis Kunden ønsker å bruke angreretten, må Kunden, før angrefristen har løpt ut, sende en mail til GLIM AS e-post (kundeservice@glimsmile.no). Kunden må i denne beskjeden oppgi navnet sitt, adressen sin og annen relevant informasjon, for eksempel bestillingsreferanse, fakturanummer og navnet på produktet.
Hvis Kunden bruker angreretten sin, skal Kunden betale for returkostnadene. Kunden er ansvarlig for produktets tilstand etter at Kunden har mottatt produktet og under retursendingen. Produktet skal returneres innen 14 dager fra den datoen GLIM fikk melding om at Kunden gjør angreretten gjeldende. Produktet skal sendes godt emballert, i god tilstand og i originalesken og emballasje.
Kontakt oss alltid før du returnerer en vare, slik at vi lettere og raskere skal kunne hjelpe deg. Vi sender en returadresselapp som skal brukes når du sender varene tilbake. Returadresselappen koster kr 99.
Hvis Kunden bruker angreretten, skal GLIM refundere beløpet Kunden har betalt for produktet, inkludert forsendelseskostnader. Eventuelle ekstra forsendelseskostnader som skyldes at Kunden velger en annen levering enn standardleveringen GLIM tilbyr, er unntatt refusjonen. Ved retur av en del av en bestilling, vil forsendelseskostnadene ikke bli refundert. GLIM har rett til å trekke fra et beløp fra det beløpet som skal refunderes tilsvarende verdiforringelsen for produktet, sammenlignet med produktets originalverdi, hvis, og i den grad, slik verdiforringelse skyldes at Kunden har håndtert produktet utover det som trengs for å fastslå dets funksjon eller karakteristikker.
GLIM skal tilbakebetale beløpet uten unødvendig forsinkelse, men ikke senere enn 14 dager fra datoen GLIM mottok Kundens tilbakekallingsmelding. GLIM skal kunne utsette tilbakebetalingen inntil GLIM har mottatt produktet, eller Kunden har levert bevis for at produktet er blitt returnert, for eksempel ved en leveringsbekreftelse. Tilbakebetaling skal skje til Kunden med den betalingsmetoden som Kunden har valgt, med mindre noe annet er avtalt, eller hvis det er noen innsigelse mot slik tilbakebetaling.
Unntak fra angreretten
- Tannbleking er å anse som hygienevarer, (ref. angrettsloven §22 g), og er ikke egnet for retur dersom forseglingen er blitt brutt etter levering
- I tilfeller der produktet er spesiallaget for deg som kunde, gjelder ikke åpent kjøp eller angrerett.
- Åpent kjøp og angrerett gjelder ikke for metervarer eller tapet.
Feil levert eller manglende vare
Om du mangler en vare eller har fått feil vare levert så gi beskjed om dette innen 5 dager fra den dagen du mottok pakken. Oppgi hvilken vare som mangler eller hva som har blitt feillevert så hjelper vi deg.
Reklamasjon
Dersom du mottar en skadet vare, vennligst kontakt oss og beskriv detaljert skaden. Du som kunde har ansvar for å pakke opp og kontrollere at produktene i pakken din er feilfrie etter at du har mottatt dem. Om pakken er skadet ved levering, skal du melde fra om skaden direkte til ditt Postombud når du henter ut pakken, eller til transportfirmaet som leverte pakken din. Send inn feilmeldingen din til kundeservice, så hjelper vi deg. Vi betaler returfrakten ved en eventuell retur av vare på grunn av reklamasjon. Ved en eventuell tvist, har vi som policy å følge beslutningene til Forbrukerrådet.
Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen, eller deler av den, er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Klage
Skulle vi avvise en eventuell klage, har du mulighet til å overklage til Forbrukerrådet.
Force Majure
GLIM AS er unntatt sine forpliktelser til kjøpsavtalen om det inntreffer omstendigheter som ligger utenfor GLIM sin kontroll. Dette kan for eksempel være lovgiving, streik, krig, terrorisme, brann, oversvømmelse, naturkatastrofer eller liknende hendelser.
Fraktalternativer & Levering
Levering skjer med Bring. Brings leveringstid er 1-5 arbeidsdager, avhengig av hvor du bor i Norge og hvilket leveringsalternativ du velger. Du har rett til å heve kjøpet ved eventuell leveringsforsinkelse. Tilbakebetaling vil skje innen 14 dager. Det tilkommer ingen tollavgifter eller andre avgifter ved sending til Norge.
Vi leverer dessverre ikke til Jan Mayen (NO 8099) eller Svalbard (NO 9170-9179).
Betaling
Vi har flere betalingsmetoder og en av dem er Klarna. Ingen avgifter tilkommer for noen betalingsmetoder. Som kunde kan du betale med kort, direktebetaling samt mot faktura og som privatkunde kan betaling også gjøres mot avbetaling. Betalingstid for faktura er 30 dager fra og med den datoen varene sendes fra GLIM. Om betalingen uteblir tilkommer en påminnelsesavgift på kr 60,00 samt forsinkelsesrente på 25,5%. Har du ikke handlet med Klarna tidligere kommer det ved kjøpet å gjøres en mikropplysning for at vi skal kontrollere din kredittverdighet. Klarna oppfyller kravene for PCI DSS og har SSL-sertifikat.
Spørsmål om din betaling? For hjelp med spørsmål som angår betaling, kan du kontakte Klarnas kundeservice direkte. Du kan også bruke chatfunksjonen i Klarna-appen eller ringe 21 01 89 91.
Salg til mindreårige
Hvis du er under 15 år, må du ha tillatelse fra verge for å bestille fra oss.
Priser
Prisene du finner på våre nettsider, er dagsaktuelle, inklusive 25 % moms. Momsen vises i kassen, med eventuelle fraktkostnader, før du bekrefter kjøpet. Om momsen endres, har vi rett til å endre prisene motsvarende. Prisjusteringer kan skje når som helst, uten forvarsel.
Rabattkode
Flere rabattkoder kan ikke kombineres, om ikke dette tydelig angis i vilkårene for den spesifikke rabattkoden. Kunden har selv ansvar for å angi korrekt rabattkode, og prisjusteringer på grunn av feilaktig rabattkode kan ikke justeres i etterkant.
Uavhentede pakker/forsendelser
Dersom pakker ikke hentes ut, forbeholder GLIM seg retten til å fakturere kunden for fraktkostnader, returfrakt og håndteringskostnader med totalt kr 200. Ved tunge gods eller gods med ukurant størrelse tilkommer kostnad ifølge aktuell frakttabell. Om du har valgt faktura som betalingsalternativ, er fakturaen inkludert i pakken, og det er derfor viktig at du henter pakken og betaler denne innen 14 dager for å unnvike påminnelsesavgift og renter. Eventuell faktura for uavhentet pakke sendes gjennom vår samarbeidspartner Klarna.
Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler
Vi garanterer at de varene du får er feilfrie ved levering. Skulle du få en skadet vare, vennligst kontakt oss og beskriv detaljert skaden. Du har 2 års garanti og 3 års reklamasjonsrett på samtlige produkter. Kontakt oss dersom du må benytte deg av garantien. GLIM skal bære kostnadene for returfrakten for eventuelle godkjente klager. Ved en eventuell tvist har vi som policy å følge beslutningene til Forbrukerrådet.
Hvithetsgaranti: 100% pengene tilbake
Vi hos Glim er overbevist om at GlimWhite Pro og våre PAP+ Tannbleking Strips er blant de beste på markedet i Norge. Derfor tilbyr vi deg som kunde en eksklusiv Hvithetsgaranti med 100% pengene tilbake. Denne garantien gjelder for alle nye kunder ved første kjøp av produktet, samt ved det første kjøpet i forbindelse med et abonnement. Vær oppmerksom på at garantien kun gjelder for den første pakken i abonnementet, siden alle påfølgende leveranser vil være identiske med den første.
Garantibetingelser:
Vi garanterer at tennene dine vil bli minst 2 nyanser hvitere etter fullført behandling med GlimWhite Pro sine blekepenn eller våre strips. Skulle du mot formodning ikke oppnå dette resultatet, ber vi deg følge prosedyren beskrevet nedenfor for å gjøre krav på pengene tilbake:
Dokumenter prosessen:
- Ta et klart bilde av tennene dine før du starter behandlingen med GlimWhite Pro eller PAP+ Tannbleking Strips.
- Ta et nytt bilde etter at behandlingen er fullført, sammen med et bilde av de brukte pennene eller stripsemballasjene.
Send inn din søknad:
- E-post bildene sammen med en kort beskrivelse av din erfaring til vår kundeservice på: kundeservice@glimsmile.no
- Sørg for at din søknad sendes innen 14 dager etter mottak av produktet. Bildene må ha en gyldig datomerking for å bekrefte behandlingsperioden.
Behandling av søknaden:
Vår kundeservice vil behandle din søknad fortløpende.
Viktig å merke seg:
Søknader som ikke oppfyller de ovennevnte kravene vil ikke bli godkjent for refusjon. Vi forbeholder oss retten til å avslå søknader der vi finner at bildene ikke tilfredsstiller våre krav for dokumentasjon (vi er rimelige i vår vurdering).
Med vår Hvithetsgaranti ønsker vi å gi deg full trygghet når du velger våre produkter, slik at du kan oppnå et strålende hvitt smil uten risiko.
Leveringsmetode
Ved leveringer til Norge, bruker vi Bring. I kassen velger du om varene skal leveres til ditt nærmeste postkontor, eller om du vil ha hjemlevering. Kontakt kundeservice@glimsmile.no
Leveringstid
Leveringstiden kan variere, og leveringstiden på ditt produkt/dine produkter kan leses på produktsiden til hvert enkelt produkt.
Vi gjør alt i vår makt for å levere din ordre i enighet med våre leveringstider. Om en vare avviker den lovede leveringstiden, og det oppstår er en forsinkelse av din levering, blir du som kunde informert om dette via epost. Du kan når som helst kansellere hele eller deler av din ordre, om vi ikke holder vårt løfte om leveringstider. Dersom kunden hever kjøpet grunnet forsinket levering, vil tilbakebetaling skje innen 14 dager.
Det kan også oppstå tilfeller der det er umulig for oss å holde vårt løfte om leveringstider. Et eksempel på dette er om en av våre leverandører ikke holder sitt leveringsløfte med oss. Vi vil, så fort som mulig, informere deg om dette via epost.
Levering til Jan Mayen og Svalbard
Vi leverer dessverre ikke til Jan Mayen (NO 8099) eller Svalbard (NO 9170-9179).
Sikkerhet & Personvern
Vi benytter SSL (Secure Socket Layer), hvilket betyr at alle bestillinger er krypterte og dermed helt sikre.
GLIM garanterer at vi aldri leverer ut dine personopplysninger eller e-postadresse til tredjepart, så fremt det ikke foreligger spesielle grunner, f.eks. at politi, statsadvokat eller liknende ber om opplysninger. Du har rett til å få den informasjon vi har registrert om deg, og hvis du mener den er feilaktig eller irrelevant, kan du be om rettelse eller fjerning fra vårt kunderegister. Kontakt i så fall kundeservice@glimsmile.no