Vilkår og betingelser

Innledning

På GLIM er det trygt og enkelt å handle. Vi tilbyr rask levering. Moms er inkludert i alle priser. Under ser du våre fullstendige kjøpsvilkår. 

For varer som er kjøpt og utsendt fra nettbutikken:Selger er: GLIM AS

Nettbutikk-virksomheten til www.glimsmile.no drives av: GLIM AS

Adresse: GLIM AS, Mosseveien 60A, 1640 Råde, Norge. Organisasjonsnummer 833482432

Vilkår og betingelser for abonnement finner du videre nedover på siden.

Angrerett

Ifølge angrerettloven har kunden 14 dagers angrerett. Dette innebærer at du har rett til å angre kjøpet ditt ved å informere dette til GLIM innen 14 dager fra den dagen du, eller en annen part, har tatt imot den bestilte varen (angrefristen). Varen må returneres i samme stand som ved mottakelsen. Dvs. i original og uskadet emballasje og i ubrukt stand.

Tannbleking / Kosmetikk er å anse som hygienevarer, (ref. angrettsloven §22 g), og er ikke egnet for retur dersom forseglingen er blitt brutt etter levering. Det gjøres kun unntak for denne regelen ved varer som er utgått på dato og/eller ved mangel på varen.

Hvis Kunden ønsker å bruke angreretten, må Kunden, før angrefristen har løpt ut, sende en mail til GLIM AS e-post (kundeservice@glimsmile.no). Kunden må i denne beskjeden oppgi navnet sitt, adressen sin og annen relevant informasjon, for eksempel bestillingsreferanse, fakturanummer og navnet på produktet.  

Hvis Kunden bruker angreretten sin, skal Kunden betale for returkostnadene. Kunden er ansvarlig for produktets tilstand etter at Kunden har mottatt produktet og under retursendingen. Produktet skal returneres innen 14 dager fra den datoen GLIM fikk melding om at Kunden gjør angreretten gjeldende. Produktet skal sendes godt emballert, i god tilstand og i originalesken og emballasje.

Kontakt oss alltid før du returnerer en vare, slik at vi lettere og raskere skal kunne hjelpe deg. Vi sender en returadresselapp som skal brukes når du sender varene tilbake. Returadresselappen koster kr 99.

Hvis Kunden bruker angreretten, skal GLIM refundere beløpet Kunden har betalt for produktet, inkludert forsendelseskostnader. Eventuelle ekstra forsendelseskostnader som skyldes at Kunden velger en annen levering enn standardleveringen GLIM tilbyr, er unntatt refusjonen. Ved retur av en del av en bestilling, vil forsendelseskostnadene ikke bli refundert. GLIM har rett til å trekke fra et beløp fra det beløpet som skal refunderes tilsvarende verdiforringelsen for produktet, sammenlignet med produktets originalverdi, hvis, og i den grad, slik verdiforringelse skyldes at Kunden har håndtert produktet utover det som trengs for å fastslå dets funksjon eller karakteristikker.

GLIM skal tilbakebetale beløpet uten unødvendig forsinkelse, men ikke senere enn 14 dager fra datoen GLIM mottok Kundens tilbakekallingsmelding. GLIM skal kunne utsette tilbakebetalingen inntil GLIM har mottatt produktet, eller Kunden har levert bevis for at produktet er blitt returnert, for eksempel ved en leveringsbekreftelse. Tilbakebetaling skal skje til Kunden med den betalingsmetoden som Kunden har valgt, med mindre noe annet er avtalt, eller hvis det er noen innsigelse mot slik tilbakebetaling.

Unntak fra angreretten

  • Tannbleking er å anse som hygienevarer, (ref. angrettsloven §22 g), og er ikke egnet for retur dersom forseglingen er blitt brutt etter levering
  • I tilfeller der produktet er spesiallaget for deg som kunde, gjelder ikke åpent kjøp eller angrerett.
  • Åpent kjøp og angrerett gjelder ikke for metervarer eller tapet.

Feil levert eller manglende vare

Om du mangler en vare eller har fått feil vare levert så gi beskjed om dette innen 5 dager fra den dagen du mottok pakken. Oppgi hvilken vare som mangler eller hva som har blitt feillevert så hjelper vi deg.  

Reklamasjon

Dersom du mottar en skadet vare, vennligst kontakt oss og beskriv detaljert skaden. Du som kunde har ansvar for å pakke opp og kontrollere at produktene i pakken din er feilfrie etter at du har mottatt dem. Om pakken er skadet ved levering, skal du melde fra om skaden direkte til ditt Postombud når du henter ut pakken, eller til transportfirmaet som leverte pakken din. Send inn feilmeldingen din til kundeservice, så hjelper vi deg. Vi betaler returfrakten ved en eventuell retur av vare på grunn av reklamasjon. Ved en eventuell tvist, har vi som policy å følge beslutningene til Forbrukerrådet. 

Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen, eller deler av den, er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Klage

Skulle vi avvise en eventuell klage, har du mulighet til å overklage til Forbrukerrådet.

Force Majure

GLIM AS er unntatt sine forpliktelser til kjøpsavtalen om det inntreffer omstendigheter som ligger utenfor GLIM sin kontroll. Dette kan for eksempel være lovgiving, streik, krig, terrorisme, brann, oversvømmelse, naturkatastrofer eller liknende hendelser. 

Fraktalternativer & Levering

Levering skjer med Bring. Brings leveringstid er 1-5 arbeidsdager, avhengig av hvor du bor i Norge og hvilket leveringsalternativ du velger. Du har rett til å heve kjøpet ved eventuell leveringsforsinkelse. Tilbakebetaling vil skje innen 14 dager. Det tilkommer ingen tollavgifter eller andre avgifter ved sending til Norge.

Vi leverer dessverre ikke til Jan Mayen (NO 8099) eller Svalbard (NO 9170-9179).

Betaling

Vi har flere betalingsmetoder og en av dem er Klarna. Ingen avgifter tilkommer for noen betalingsmetoder. Som kunde kan du betale med kort, direktebetaling samt mot faktura og som privatkunde kan betaling også gjøres mot avbetaling. Betalingstid for faktura er 30 dager fra og med den datoen varene sendes fra GLIM. Om betalingen uteblir tilkommer en påminnelsesavgift på kr 60,00 samt forsinkelsesrente på 25,5%. Har du ikke handlet med Klarna tidligere kommer det ved kjøpet å gjøres en mikropplysning for at vi skal kontrollere din kredittverdighet. Klarna oppfyller kravene for PCI DSS og har SSL-sertifikat.

Spørsmål om din betaling? For hjelp med spørsmål som angår betaling, kan du kontakte Klarnas kundeservice direkte. Du kan også bruke chatfunksjonen i Klarna-appen eller ringe 21 01 89 91.

Salg til mindreårige

Hvis du er under 15 år, må du ha tillatelse fra verge for å bestille fra oss.

Priser

Prisene du finner på våre nettsider, er dagsaktuelle, inklusive 25 % moms. Momsen vises i kassen, med eventuelle fraktkostnader, før du bekrefter kjøpet. Om momsen endres, har vi rett til å endre prisene motsvarende. Prisjusteringer kan skje når som helst, uten forvarsel. 

Rabattkode

Flere rabattkoder kan ikke kombineres, om ikke dette tydelig angis i vilkårene for den spesifikke rabattkoden. Kunden har selv ansvar for å angi korrekt rabattkode, og prisjusteringer på grunn av feilaktig rabattkode kan ikke justeres i etterkant. 

Uavhentede pakker/forsendelser

Dersom pakker ikke hentes ut, forbeholder GLIM seg retten til å fakturere kunden for fraktkostnader, returfrakt og håndteringskostnader med totalt kr 200. Ved tunge gods eller gods med ukurant størrelse tilkommer kostnad ifølge aktuell frakttabell. Om du har valgt faktura som betalingsalternativ, er fakturaen inkludert i pakken, og det er derfor viktig at du henter pakken og betaler denne innen 14 dager for å unnvike påminnelsesavgift og renter. Eventuell faktura for uavhentet pakke sendes gjennom vår samarbeidspartner Klarna.

Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler

Vi garanterer at de varene du får er feilfrie ved levering. Skulle du få en skadet vare, vennligst kontakt oss og beskriv detaljert skaden. Du har 2 års garanti og 3 års reklamasjonsrett på samtlige produkter. Kontakt oss dersom du må benytte deg av garantien. GLIM skal bære kostnadene for returfrakten for eventuelle godkjente klager. Ved en eventuell tvist har vi som policy å følge beslutningene til Forbrukerrådet.

Hvithetsgaranti: 100% pengene tilbake

Vi hos Glim er overbevist om at GlimWhite Pro og våre PAP+ Tannbleking Strips er blant de beste på markedet i Norge. Derfor tilbyr vi deg som kunde en eksklusiv Hvithetsgaranti med 100% pengene tilbake. Denne garantien gjelder for alle nye kunder ved første kjøp av produktet, samt ved det første kjøpet i forbindelse med et abonnement. Vær oppmerksom på at garantien kun gjelder for den første pakken i abonnementet, siden alle påfølgende leveranser vil være identiske med den første.

Garantibetingelser:

Vi garanterer at tennene dine vil bli minst 2 nyanser hvitere etter fullført behandling med GlimWhite Pro sine blekepenn eller våre strips. Skulle du mot formodning ikke oppnå dette resultatet, ber vi deg følge prosedyren beskrevet nedenfor for å gjøre krav på pengene tilbake:

Dokumenter prosessen:

  • Ta et klart bilde av tennene dine før du starter behandlingen med GlimWhite Pro eller PAP+ Tannbleking Strips.
  • Ta et nytt bilde etter at behandlingen er fullført, sammen med et bilde av de brukte pennene eller stripsemballasjene.

Send inn din søknad:

  • E-post bildene sammen med en kort beskrivelse av din erfaring til vår kundeservice på: kundeservice@glimsmile.no
  • Sørg for at din søknad sendes innen 14 dager etter mottak av produktet. Bildene må ha en gyldig datomerking for å bekrefte behandlingsperioden.

Behandling av søknaden:

Vår kundeservice vil behandle din søknad fortløpende.

Viktig å merke seg:

Søknader som ikke oppfyller de ovennevnte kravene vil ikke bli godkjent for refusjon. Vi forbeholder oss retten til å avslå søknader der vi finner at bildene ikke tilfredsstiller våre krav for dokumentasjon (vi er rimelige i vår vurdering).

Med vår Hvithetsgaranti ønsker vi å gi deg full trygghet når du velger våre produkter, slik at du kan oppnå et strålende hvitt smil uten risiko.

Leveringsmetode

Ved leveringer til Norge, bruker vi Bring. I kassen velger du om varene skal leveres til ditt nærmeste postkontor, eller om du vil ha hjemlevering. Kontakt kundeservice@glimsmile.no

Leveringstid

Leveringstiden kan variere, og leveringstiden på ditt produkt/dine produkter kan leses på produktsiden til hvert enkelt produkt.

Vi gjør alt i vår makt for å levere din ordre i enighet med våre leveringstider. Om en vare avviker den lovede leveringstiden, og det oppstår er en forsinkelse av din levering, blir du som kunde informert om dette via epost. Du kan når som helst kansellere hele eller deler av din ordre, om vi ikke holder vårt løfte om leveringstider. Dersom kunden hever kjøpet grunnet forsinket levering, vil tilbakebetaling skje innen 14 dager.

Det kan også oppstå tilfeller der det er umulig for oss å holde vårt løfte om leveringstider. Et eksempel på dette er om en av våre leverandører ikke holder sitt leveringsløfte med oss. Vi vil, så fort som mulig, informere deg om dette via epost.

Levering til Jan Mayen og Svalbard

Vi leverer dessverre ikke til Jan Mayen (NO 8099) eller Svalbard (NO 9170-9179).

Sikkerhet & Personvern

Vi benytter SSL (Secure Socket Layer), hvilket betyr at alle bestillinger er krypterte og dermed helt sikre.

GLIM garanterer at vi aldri leverer ut dine personopplysninger eller e-postadresse til tredjepart, så fremt det ikke foreligger spesielle grunner, f.eks. at politi, statsadvokat eller liknende ber om opplysninger. Du har rett til å få den informasjon vi har registrert om deg, og hvis du mener den er feilaktig eller irrelevant, kan du be om rettelse eller fjerning fra vårt kunderegister. Kontakt i så fall kundeservice@glimsmile.no

Vilkår og betingelser for Abonnement

Generelt

Disse kjøpsvilkårene gjelder for avtale om levering av produkter og tjenester til sluttkunder i Norge. 

Som abonnent får du faste forsendelser tilsendt portofritt, normalt hver 3. måned for kun kr 199,5 pr måned (totalt kr 599 for 3 måneders forbruk). Vi tilbyr produktet kun i abonnement.

For varer som er kjøpt og utsendt fra nettbutikken:Selger er: GLIM AS

Nettbutikk-virksomheten til www.glimsmile.no drives av: GLIM AS

Adresse: GLIM AS, Mosseveien 60A, 1640 Råde, Norge. Organisasjonsnummer 833482432 «Selger» er: Glim AS

«Kjøper» er den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen.
Navn på Kjøper vil fremgå av ordrebekreftelsen. Kjøper er i det følgende ogsåbenevnt som «du», «deg», «din» eller «ditt».
«Tjenesten» referer til abonnementstjenesten. «Produktet» er varen som leveres i tjenesten. Kontaktinformasjon kundeservice

Avtaleinngåelse, aksept og endring av avtalevilkårene

Avtalen er bindende for begge parter når bestilling er mottatt av Selger. Når bestilling er mottatt sender Selger per e-post ordrebekreftelse til Kjøper innen rimelig tid som viser bestilte Produkt(er) og priser. Kjøper må kontrollere ordrebekreftelsen, og straks gi Selger beskjed dersom ordrebekreftelsen ikke samsvarer med bestillingen. Vedlagt ordrebekreftelsen følger disse avtalevilkår, angreskjema og opplysningsskjema om angrerett. Avtalevilkårene kan være gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller offentlige endringer eller pålegg.

 Avtalen innebærer at du aksepterer oppdaterte/endrede avtalevilkår. Nye avtalevilkår vil bli kunngjort på Selgers nettside og/eller vedlagt din neste levering.

Abonnement uten binding og kjøpsforpliktelse

Det skal være enkelt og greit å handle hos oss. Vi selger produktene på løpende abonnementsbasis, normalt med første levering innen 14 dager og videre i henhold til produktets leveringsfrekvens, normalt hver 3. måned.

Vi har ingen bindingstid og du kan når som helst si opp ditt abonnement. Oppsigelse av abonnement kan du enkelt gjøre ved å logge inn på nettsiden. ved oppsigelse stoppes abonnementet umiddelbart og du vil ikke belastet ytterligere. Ved oppsigelse avsluttes abonnementet med virkning fra førstkommende utsendelse. Vi må ha informasjon fra deg innen endringsfristen som står angitt på hver faktura. Dersom du sier opp etter endringsfristen forplikter du deg til å motta og betale for neste forsendelse. Dersom du ikke laget en bruker når du bestilte første gang, kan du gjøre det fra samme side, benytt samme epost som da du bestilte. Du kan også si opp ved å kontakte kundeservice.

Fleksibel levering

Du kan endre leveringene akkurat som du vil. Ta en pause, stopp eller korriger tidsintervallet som du ønsker, vår hyggelige kundeservice hjelper deg på best mulig måte slik at du blir fornøyd. For å gi deg maksimal frihet, fleksibilitet og topp kundeservice, er det heller ingen bindingstid eller kjøpsforpliktelse knyttet til abonnementet, og abonnementet kan sies opp fortløpende.

Enkel betaling

Du behøver ikke å gå inn å betale hver måned. Hos oss vil vi ta oss av alt det praktiske. Kortet du legger inn ved første kjøp vil automatisk bli belastet ved videre leveranser i abonnementet. Dersom belastningen av ditt kort ikke går gjennom vil vi forsøke å belaste ditt kort på nytt ved en senere anledning.

 Rimelig og rask levering

Forventet leveringstid er 3-5 virkedager. Ved bestilling betaler du porto- og ekspedisjonsgebyr til kun 49kr. Denne lave fraktprisen beholder du for de videre leveransene. I enkelte perioder tilbyr vi gratis frakt.

 

Vår kundeservice er der for deg

Vår kundeservice hjelper deg gjerne på epost alle hverdager kl. 08.00-15.00, du når de på kundeservice@glimsmile.no. For å gi deg maksimal frihet, fleksibilitet og topp kundeservice, skreddersyr vi leveringene etter ditt behov. Vår hyggelige kundeservice står parat for å kunne hjelpe deg på best mulig måte, slik at du blir fornøyd.

 Kansellering av abbonnement

For å kansellere abonnementsavtalen vennligst gå inn på vår portal:

https://glimsmile.no/a/subscriptions/login

14 dagers ubetinget angrerett

Du er beskyttet av angrerettloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra dagen etter du mottar varen på din første forsendelse. Det vil si at angreretten gjelder første forsendelse, samt abonnementsavtalen, dersom angrerett benyttes innen fristens utløp. Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til den næringsdrivende før utløpet av angrefristen, jf. angrerettlovens § 21. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen.

Angreretten innebærer at du har rett til å angre kjøpet for uåpnet produkt og returnere varen. For at angreretten skal kunne være gjeldende må produktet være uåpnet og returneres til oss i samme mengde og stand som da du mottok den. Dersom varens verdi er redusert mer enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, forpakningen er brutt, eller varen har gått ut på dato, må du dekke verditapet. Varen skal sendes i retur innen 14 dager fra melding om bruk av angrerett er gitt.

Meldingen kan fremsettes ved en utvetydig erklæring.
Om du ønsker å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed om dette innen 14 dager fra dagen etter du (eller noen på dine vegne) mottok varen. Varen må deretter returneres til oss innen 14 dager fra du mottar instruksjoner om hvordan du angrer kjøpet. Retur avtales med kundeservice. Når vi har mottatt varene vil beløpet bli tilbakebetalt deg uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter vi har mottatt varene i retur.Merk at ved bruk av angrerett er du selv ansvarlig for å dekke returkostnader. Dersom vi mottar faktura fra speditør som følge av at du har betalt for lite porto for din retursending viderefaktureres dette. Administrasjonsgebyr pålydende kr 159 tilkommer.Ta kontakt med oss på kundeservice@glimsmile.no hvis du har spørsmål.

Returrett for varer i abonnement

Det er kun returrett på den aller første leveransen du får fra oss. De neste varene er identiske med den første varen (ensartede ytelser), og det er således ikke angrerett på de forsendelsene du mottar etter den første leveransen.

Vi krediterer/tilbakebetaler ikke faktura på leveranser som det ikke er returrett på og som sendes tilbake til oss uten at dette er avtalt på forhånd med kundeservice. Abonnementspakker som sendes tilbake til oss uten vår forhåndsgodkjennelse kan bli belastet et ekstra gebyr pålydende kr 350. Dette er for å dekke våre kostnader i forbindelse med håndtering av retur og porto/ekspedisjon ved utsendingen. Originalkravet blir stående selv om varen returneres. Gi oss beskjed hvis du ønsker at vi sender deg varene på nytt. Samlet utestående beløp må være innbetalt før vi sender ut pakken på nytt.

Full reklamasjonsrett

Det gis full reklamasjonsrett etter gjeldende lover for alle mangler ved varen. Reklamasjonsretten er begrenset til varens holdbarhetsdato som angitt på emballasjen forutsatt at riktig lagring er fulgt og minimum to måneder fra forholdet det reklameres på ble oppdaget. Under enhver omstendighet plikter kjøper til å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Ved reklamasjon, feil eller mangler får du dekket eventuelle fraktkostnader. Hvis du vil benytte deg av reklamasjonsretten eller har spørsmål om reklamasjon, må du kontakte vår kundeservice. Ved skadet eller feillevert leveranse må du gi oss beskjed om dette innen 7 dager fra du har mottatt pakken. Husk å inkludere bilder av skaden(e) og bilder av den skadede forpakningen. Alle henvendelser vedrørende garanti eller reklamasjon skal skje skriftlig ved å kontakte kundeservice. Vi følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelse ved en eventuell tvist. Tilbakebetaling ved godkjent reklamasjon vil skje innen 14 arbeidsdager.